S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

RYCHLÝ KONTAKT:

tel: +420 608 346 903
napište nám

NOVINKY:

arr3Koloběžkářská veselice 2018Srdečně Vás zveme 6.1 2018 na druhou zimní Koloběžkářskou veselici     ... arr3Pohár Posázaví-Český Šternberk 2017  Poslední díl letošního Seriálu dlouhého koloběhu je za dveřmi: Propozice Pohár Posázaví - Český... arr3Z Ráje do pekla a zpět 2017  V 90tých letech bylo obrovskou výzvou zúčastnit se a dokončit závod na silničních kolech, který... arr3Půjčovna Hamr se na rok opět loučíPůjčovna koloběžek Kostka, kterou jsme letos opět provozovali v Hamru na Jezeře bude končit svůj... arr3O Znojemskou okurku  Pátý díl letošního Seriálu dlouhého koloběhu O Znojemskou okurku v sobotu 19.8. VÝSLEDKY A... arr3Přejezd republiky 2017 - reportáž, výsledkyVýsledky, reportáž, odkazy na fotoalbumy a dojmy účastníků Přejezdu 2017 ČTĚTE ... arr3Okolo chalupy o koláče paní JežkovéVýsledky druhého dílu Seriálu dlouhého koloběhu, který se uskutečnil v sobotu 10.6. 2017 Výsledky... arr3Půjčovna koloběžek Liberec - Géčko/GlobusPůjčovna LIBEREC - OC GÉČKO/GLOBUS Vážení zákazníci, doba pronájmu prostor pro půjčovnu koloběžek u... arr3Hodkovické koloběžení 2017Do výsledků, reportáže i fotogalerie vplujete kliknutím níže ;o) ... arr3Novinky z naší půjčovnyObohatili jsme řadu našich půjčovacích strojů o závodní koloběžku Kostka Racer Pro v našich... arr3Seriál dlouhého koloběhu 2017Vypouštíme první informační vlaštovku k Seriálu dlouhého koloběhu 2017... arr3Jízdy s fyzioterapeutem 2017Jízdy na koloběžce s fyzioterapeutem Jardou Jislem pokračují i v roce 2017. První vyjížďka proběhne... arr3Dámské jízdy 2017Dámské jízdy na koloběžkách jsou určeny pro dámy, ženy, slečny... k protažení se a popovídání na... arr3Jízdy na koloběžce pro začátečníkyZalíbila se Vám koloběžka, ale nemáte odvahu na ni vyjet sami na výlet? Zkuste to s námi na... arr3Rekonstrukce prodejnyJak proběhla letošní únorová rekonstrukce?   Čtěte v našem Blogu   ... arr3První zimní Koloběžkářská veseliceO první zimní Koloběžkářské veselici čtěte v BLOGU.   ... arr3Chcete být také informováni o našich akcích?Vzhledem k mnohým žádostem jsme založili skupinu zájemců, jíž zasíláme informace o našich... arr3Hodně pohodových kilometrů v roce 2017  Všem zákazníkům i příznivcům děkujeme za společně prožitý rok. Povedl se. Budeme se těšit na...

 Reportáže a fotky z koloběžkářských akcí

 

 

Videa z koloběžkování

 

 

PROČ NAKUPOVAT U NÁS:

 

* zázemí kamenného obchodu

 

* 11 let na trhu

 

* kvalitní poradenství a servis

 

* výhradní distributor koloběžek

Kostka pro Liberecký kraj

 

* možnost vyzkoušení koloběžek

na prodejně i v okolí

 

* pozvánky na naše koloběžkové

akce

 

 

INFORMUJEME VÁS:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Instagram


»
Dvě etapy Tour de France 2013 na koloběžcce

Milanova úvodní strana

Hlavním cílem bylo doprovodit a podpořit 6členný tým koloběžkářů, kteří se rozhodli jet všechny etapy Tour de France, celkem 3477 km, jako cyklisté, ovšem s jednodenním předstihem. Tým tvoří Václav Liška, Jan Vlášek, Jarda Odvárka, Michal Kulka,  Alpo Kussisto a René Koning. Smekám před nimi, je to první závod svého druhu a takovým už zůstane, i když budou časy nebo délka etap možná překonány. Náš 3členný tým tvoří Milan Jelínek, Václav Jůn a Pepe Kvita, doprovodné vozidlo a catering má na starosti Zdeněk Černý. Míříme ke startu čtrnácté etapy ze Saint-Pourcain-sur-Sioule  do Lyonu. Etapa  měří 191 km. Čekáme na ostatní koloběžkáře na jejím 50. kilometru, nervózně jezdíme sem a tam, než se konečně objeví šestice blížících se  postav ve žlutých dresech jedoucích ve vláčku. Uvítání probíhá téměř za jízdy. Chvíli za nimi přijíždí Josef Zimovčák, již tradičně na historickém(!) kole, doprovázen početnou skupinou cyklistů. Chtějí nám ujet a tak na sebe s  Alpem mrkneme a je jasné, že je musíme trošku potrápit.

Během cesty máme spoustu etapa Tour de Francečasu zjistit, jak celý tým funguje. Kluci mají na střídačku různé zdravotní problémy, ale nemluví o tom! Puchýře, křeče atd. jsou na denním pořádku. Podpůrný tým zajišťuje klukům skvělý servis v doplňování vody a vaření jídel. V každém stoupání do Lyonu parkují karavany, kde posedávají celé rodiny. Náš průjezd je impulsem k tomu, aby nás všichni povzbuzovali, tleskali, přáli šťastnou cestu. Silnice jsou v dobrém stavu, hrubší asfalt s větším množstvím štěrku snadněji odolává vysokým teplotám. Teploty se blíží ke 40°C, ale nějak to v té euforii člověk nevnímá. Náš mini tým je na tom psychicky velmi dobře, protože my jsme v podstatě přijeli na výlet. Proto si můžeme s  koloběžkářskou legendou Alpem (držitel svět. rekordu na 12h+24h) a Reném dovolit během etap jezdit i poněkud ostřeji. Dosahujeme hodinového průměru přes 22 km a z kopce upalujeme k 80 km/hod. Posledních 20 km 14. etapy vede Lyonem, městem s velmi silným provozem. Naštěstí je ve Francii cyklista respektovanou součástí silničního provozu, takže přes semafory projíždíme bez komplikací, a to i když (náhodou) jedeme na červenou. I z projíždějících aut zaznívá povzbuzování. Konečně dorážíme k cíli poblíž stadionu a  přesouváme se o dalších 20 km dále do tělocvičny v Givors, kde máme zajištěno ubytování. Doprovodný tým vaří téměř do půlnoci.

Budíček je už ve 4:30, čeká na nás totiž nejdelší etapa, a to velmi nTour de France na koloběžceáročných  242,5 km. Závěrečných 23 km s průměrným stoupáním 7,5% končí na hoře Mont Ventoux. Ráno vyrážíme na start se zpožděním. Trasa Tour je bezvadně označena žlutými šipkami, takže se dá jet i bez mapy, šipky ale instalují je až od 10. hodiny dopoledne. Do té doby si musíme poradit sami. Po průjezdu pelotonu zmizí šipky jako suvenýry. Grafický profil trati vypadá snadněji, než jakým  ve skutečnosti je. Navenek je to pohoda, výlet na koloběžce, slunečnicová a levandulová pole, v dáli občas profičí rychlovlak TGV. René s Alpem si berou do batohu proviant a jedou napřed, aby vyjednali povolení pro doprovodná vozidla do 18. hodiny. Celý kopec už je obsypaný karavany a policie reguluje dopravu. Já jedu s týmem asi hodinu vpředu, ale jelikož s sebou nemám náhradní oblečení, vyhlížím v půli kopce na Ventoux nějaký český karavan, kde bych v křesle na ostatní kluky mohl počkat. Atmosféra kolem cesty je fantastická, ve francouzské televizi proběhla o koloběžkářích reportáž, skandování a plácání po zádech nebere konce. Stmívá se a tak nasazujeme čelovky a šineme si to pomalu vzhůru mezi kamiony jedoucími stejným směrem. Kamiony si vynucují průjezd mezi opilými diváky neustálým troubením klaksonů. Stále také potkáváme strážce, kteří dohlíží na silnici, aby byla průjezdná. Všude ohlušující řev různé muziky. Náhle se však blížíme k velké diskotéce, která probíhá i na silnici. Jakmile nás její návštěvníci zahlédnou, vřava se stupňuje. Vlítnu do zdánlivě neprostupného davu a kluci za mnou. Zdivočelý dav nás polévá alkoholem, povMont Ventouxzbuzuje plácáním, řevem a vyplivne nás o kus dál. Už teď vím, že to pro mne bude jeden z nejsilnějších zážitků z Tour. Zato řidič doprovodného vozidla již takové nadšení nesdílí. Titíž lidé mu ohýbají stěrače, rozhoupávají auto a mlátí do něj. Zkrátka projíždět davem, který je v alko-drogovém opojení, není žádná legrace, ale i tohle patří k Tour. Stoupáme dál k vrcholu, už je zde nepřetržitá fronta kamionů. Naše doprovodné auto zůstává 2 km pod vrcholem a řidič jde s námi pěšky. Na vrcholu Mount Ventoux jsme hodinu po půlnoci, na tacháku 255 km, teplota 12°C. Unaveni a šťastni ještě v noci mizíme z tohoto rušného kopce obsypaného desítkami tisíc lidí, kteří přijeli povzbudit účastníky závodu. Dopoledne se vracíme asi do poloviny této nejdelší etapy, abychom viděli největší cyklistickou událost planety. Chvíli po průjezdu cyklistického pelotonu, který kolem nás prosviští, je obnoven normální provoz, který se do té doby musel podřídit závodu. Najednou bublina splaskla, až člověka skoro zklamaně napadlo - tak tohle byla slavná Tour de France?

Tour de France na koloběžkáchKaždopádně jsem rád, že jsem se mohl účastnit tohoto mimořádného projektu, kterým byla neopakovatelná, v pořadí stá, Tour de France.

Je pro mne trochu zavazující, že jsem se v roce 2013 nečekaně stal Mistrem ČR v kategorii veteránů v naší nejvyšší koloběžkářské soutěži a získal zlatý pohár. Před letošním Mistrovstvím světa na koloběžce 2014 tudíž nezbývá, než se důkladně připravit. Čeká mě řada nejrůznějších závodů. Nejdříve to bude 90 km na běžkách po Jizerských horách a pak už koloběžkářské závody jako je přejezd republiky napříč 360 km za 24 hodin, etapové závody na území Česka a Německa, 12hodinovka opakovaně přes Ještěd a mnohé další. Snad zbyde i trochu času na zdolávání čtyřtisícových vrcholů v Alpách, kterých mám na kontě  už čtyři desítky.

PS:Pokud  máš  pocit,  že  umíráš, zbývá  Ti  ještě  50%  energie.  Porážka  neexistuje, můžeme  jen  na chvíli  zastavit. Není  důležité  zúčastnit se,  ale  vyhrát.

Milan  Jelínek


Koloběžkáři ve Francii Milan při Tour de France Kola na stromě ve Francii Milan na Tour de France 2013


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ