Tak tohle byl fakt zážitek. To se nám nahromadilo různých emocí. Máme toho plné hlavy i duše. A tím si (i dalším tázajícím) odpovídám na otázku proč to dělám a proč to děláme. Proč nechávám pršet na dřevo, místo abych ho nařezal, naštípal a nechal sušit na zimu. Proč nechávám rozestavěnou ložnici a raději stále spíme celá rodina v jedné posteli. Proč s manželkou o půlnoci diskutuji o formě vzájemného propojení účastníků závodu, místo abychom probírali zda ten šišatý nedofouknutý bazén vyrovnáme.
Když jede člověk na koloběžce 70 km, je to fajn vyjížďka a může z ní být dobrý, nebo špatný pocit. Když jede člověk na koloběžce 350 km je těch dobrých i špatných pocitů neúměrně mnoho. Neúměrně proto, že se nedá vynásobit onen pocit ze sedmdesátky pětkrát. Na tak dlouhé trati je to 24 hodin (jak to kdo zvládne rychle) sled neustálých různých vjemů, které mozek zapisuje velmi intenzivně. I teď dva dny po dokončení Přejezdu je moje hlava neustále částečně na trati a přehrává si okamžiky, které se vynořují a nad každým z nich se pozastavím a přehraji si ho jako by šlo o ten nejhezčí film. Jako třeba ten, kdy jsem bejčil v Kytlici do kopce s vědomím, že jsem si zřejmě kus zajel a protože jsem měl plán dát to do 24 hod, snažil jsem se čas dohnat. Když jsem míjel hospodu, viděl jsem, že na terase sedí Jirka Bouzek s Janou Kopeckou a dávají si obídek. Divili se co tam dělám (já také), neboť se domnívali, že jsou poslední. Co se týkalo najetých kilometrů, tak byli - měli 27, já 39. Ale v tu chvíli jsme to měli k cíli stejně daleko. Jejich pozvání, ať jdu na pivo jsem odmítl a dupal o to usilovněji. Prý pak čekali v každé hospodě, kdy se opět objevím. Nebo ten, kdy jsem do kopce u Kokořína předjížděl dva cyklisty - trampy. Anebo kdy jsem za Sedlčanama v bláhové naději odbočil ze silnice na stezku, že si to zkrátím a naženu pár zabloudivších kilometrů. Vyšlápl jsem pěšky několik ukrutných krpálů, kdy to vypadalo, že vystoupám až do hvězdnatého nebe a nakonec jsem zjistil, že jsem absolvoval opět navíc asi 5-10 km.
O dalších a dalších historkách vyprávěli v cíli i všichni ostatní. Další kolizi si neodpustil Milan Jelínek. V noci do Jelena narazil jezevec, který ovšem díky Jelenově síle odrazu byl odmrštěn, zatímco Jelen střet ustál. Když se mu podařilo nahmatat jezevcův puls, bez výčitek vražedným tempem pokračoval dál. Michal Trojan s Karlem Krchňákem si v půli trati v Týnci dali u Krchňáků ranní kávičku a koblížek a nebýt toho, že svítalo, zalezli by do připravených peřinek. Přemek Ježek byl tak dokonale připraven, že jeho doprovod mu v nočních hodinách na křižovatkách maloval šipky i s označením PP (Přejezd Přemek). Když to Lucie Zvárová po několika kilometrech pochopila, měla o navigaci postaráno. Též se zhrozila, když po absolvování 355km dorazila na cílovou benzinu ve Vyšším Brodě a ta před 10ti minutami zavřela. Její přítel a doprovod jí oznámil, že to nestihla a že to celé musí jet znovu. Nikdo netuší, jak to Lukáš Šmahel dokázal, že najel pouhých 340km. Holt dokonalá příprava se v tomto závodě vyplácí. Zato všichni víme, jak Matěj Kosnar najel 393 km. Z Budějovic do Vyššího Brodu to opravdu přes Lipno není zkratka. Pavel Kňákal byl skutečně nadšen z krásného výletu. Stihl prohlídku Prahy, potkat se s bratrancem, nechat se převézt přívozem a dokonce na jednom trhu si objednat žebřík i s dovozem až do domu. Milan Čtvrtník se bohužel nedostal ani na start, neboť je s bratrem cestou autem do Šluknova v Praze napálila šílená důchodkyně. Jestli to nebyla nějaká úmyslná sabotáž?! Neboť Milan byl považován za jednoho z favoritů. Že by až tak prestižním závodem Přejezd byl? Další z borců - Václav Liška - musel kvůli zdarvotním komplikacím skončit již ve Štětí, přestože též teoretické přípravě věnoval hodiny. Dokonce obvolával tamní domorodce toho kterého kraje a zjišťoval, která cesta bude pro jeho koloběžku nejoptimálnější. Ze solidárnosti s ním skončil i jeho spolujezdec Miloš Dvořák. Zdeněk Červenka absolvoval Přejezd bez doprovodu a přesto dokončil na druhém místě. Je vidět, když na to člověk má....Pro Václava Juna se naopak Přejezd stal zápasem s vlastní vůlí. Předstartovní pracovní tempo, stres a nevyspání se podepsalo na jeho vyčerpání. Jedna krize střídala druhou, půlhodinový noční spánek v příkopu (8 stupňů), kdy byl v kraťasech přikryt pouze koloběžkou a nemožnost pozřít ani tekutý gel, tedy hlaďák jako Plzeň, položily otázku : Dokončit?! Přejezd?? Jistěže dokončit !!! Jirka Bouzek s Janou Kopeckou pojali Přejezd jako jednu velkou reklamní akci. Zastavili se v mnohých hospodách (v každé kterou potkali?) a všude dělali reklamu. Se štamgasty si povídali o tom, co právě absolvují.
Po dokončení padly i věty, že se jedná o unikátní koloběžkový závod až celosvětového formátu, kde nezáleží pouze na rychlosti jízdy, ale i na spoustě dalších okolnostech jako je výběr trasy, počet zastávek, které pasáže projíždět v noci atd. Výborným nápadem se ukázaly SMS zprávy, které každou lichou hodinu propojily všechny zúčastněné a tak měl každý o každém přehled. Pro příští rok je návrh, že by si kdokoli, koho by Přejezd zajímal, mohl poslat své číslo a tyto SMS zprávy by mu přicházeli též. Velmi tak všichni děkujeme spojovatelce Šárce, která tuto funkci s vypětím dokonale zvládla.
Jaroslav Seifert napsal : Věřím, že hledat lidská slova je lepší než zabíjet a vraždit. Velmi s tím souhlasím a tak se snažím hledat to lidské a dělit se o to. Ač to tak nevypadá i tento závod je dělením se o to lidské. Nuže lidi - za rok.
Pro připomenutí, ochutnání a naladění, dostali jsme svolení ke zveřejnění zážitků účastníka Přejezdu, který odstartoval s předsevzetím nikoli vyhrát nad ostatními, nýbrž vyhrát sám nad sebou.
VÝSLEDKOVÁ LISTINA:
pořadí | jméno | čas ve Štětí | čas v Brandýse | čas v Týně | celkový čas |
1 | Milan Jelínek-Silvini | 6h 58min | 15h 45min | 21h 41min | |
2 | Zdeněk Červenka | 7h 03min | 16h 43min | 23h 14min | |
3 | Přemysl Ježek | 6h 41min | 17h 20min | 23h 41min | |
4 | Lukáš Šmahel | 7h 23min | 17h 30min | 24h 20min | |
5 | Pavel Štork | 8h 16min | 18h 04min | 25h 13min | |
6-7 | Michal Trojan | 4h 41min | 19h 18min | 27h 23min | |
6-7 | Karel Krchňák | 4h 41min | 19h 18min | 27h 23min | |
8 | Matěj Kosnar | 8h 16min | 19h 20min | 28h 23min | |
9 | Václav Jun | 5h 02min | 19h 50min | 30h 9min | |
10 | Pavel Kňákal | 6h 50min | 25h 45min | 34h 0min | |
11 | Lucie Zvárová | 9h 17min | 28h 54min | 36h 58min | |
12 | Jiří Bouzek | 10h 59min | 28h 41min | 37h 19min | |
13 | Jana Kopecká | 10h 59min | ukončila za Říčanama | ||
14 | Václav Liška | ukončil ve Štětí | |||
15 | Miloš Dvořák | ukončil ve Štětí | |||
16 | Milan Čtvrtník | neodstartoval (autonehoda v Praze při odjezdu na start) |
pořadí | jméno | počet km * | čas na trase * | průměr. Km/h * |
1 | Milan Jelínek-Silvini | 360 | 20h 20min | 17,7 |
2 | Zdeněk Červenka | 354,3 | 20,11 | 17,54 |
3 | Přemysl Ježek | 363,61 | 18,21 | 19,8 |
4 | Lukáš Šmahel | 339 | 21 | 16,15 |
5 | Pavel Štork | 384,64 | 20,39 | 18,62 |
6-7 | Michal Trojan | 363 | 21,14 | 17,6 |
6-7 | Karel Krchňák | 363 | 21,14 | 17,6 |
8 | Matěj Kosnar | 393 | 23,15 | 16,9 |
9 | Václav Jun | 388 | 22,01 | 16,74 |
10 | Pavel Kňákal | 381,6 | 25,4 | 14,8 |
11 | Lucie Zvárová | 354,6 | 22,01 | 16,5 |
12 | Jiří Bouzek | 361,83 | 25,5 | 14,19 |
13 | Jana Kopecká | 152 | ||
14 | Václav Liška | |||
15 | Miloš Dvořák | |||
16 | Milan Čtvrtník |
* Tyto údaje mohou být lehce zkreslené. Jedná se o hodnoty z tachometrů účastníků. |
PŘEJEZD REPUBLIKY 2015 č.3
SEVER - JIH
Výzva přejet republiku ze Šluknova do Vyššího Brodu do 24 hodin zůstává. Zatím nejlepší čas stanovil Zdeněk Červenka - 24:15 hod.na 342 kilometrech. Letos ona hranice jistě padne. Samozřejmě je možné pojmout akci vlažněji i se spánkem a pokusit se Přejezd absolvovat v limitu.
Start 10.7.2015 9:00 hod. Ovšem!!! Dobu startu si MUŽE každý účastník určit sám v době 5:00 - 22:00 v pátek 10.7, nebo 5:00 - 12:00 v sobotu 11.7. Pro tyto závodníky bude startovním časem převzetí pokladního dokladu s přesným datem a časem na Benzině ve Šluknově.
Cíl nejdéle do 16:00 v neděli 12.7.2015 ve Vyšším Brodě - Kemp Pod Hrází. Cílovým časem bude opět čas na pokladním dokladu z Benzíny ve Vyšším Brodě. Po limitu může samozřejmě účastník dokončit závod, ale v cíli již nebude rozhodčí.
Trasa povede přes 2 kontrolní body. Prvním bude Čerpací stanice Bouška (GPS 50.4641958N, 14.3653178E) ve Štětí - pro ty kteří se rozhodnou objet Prahu ze strany západní, anebo jet přímo přes Prahu - nebo RoBiN OIL (GPS 50.2021675N, 14.6868972E)v Brandýse n.L. - pro ty, kteří zvolí objetí Prahy z východu. Druhým kontrolním bodem bude parkoviště (parkovací lístek) na náměstí v Týně nad Vltavou (49.2232947N, 14.4212089E).
Trasu mezi kontrolními body si volí každý podle svého a je též na každém jednotlivci, zda pojede sám, ve dvojici, nebo skupině.
VZOR: kontrolní účtenky z přejezdu č.2 z roku 2014:
VZOR: parkovací lístek z Týnu nad Vltavou:
Kde se nachází ono parkoviště? ... uprostřed náměstí u kašny
(Vzorek obstaral koloběžkář Zdeněk Červenka - loňský vítěz přejezdu)
Propojení:
Každý účastník se každou celou lichou hodinu bude hlásit pomocí SMS koordinátorce, kde udá přesný počet kilometrů ujetých od startu. Ta údaje zpracuje a rozešle všem zpět, aby závodníci měli přehled kde se právě který nachází. Tyto údaje budou odesílány i s krátkým popisem situace též na Facebook jako on-line reportáž.
Startovné: neplatí se
Doprovod: si každý zajišťuje sám. Samozřejmě je možná domluva více závodníků dohromady, nebo možnost absolvovat trasu bez doprovodu.
Zajištění: v cíli v kempu možnost sprchy a přespání ve vlastních stanech
Zabezpečení: nebude žádné. Každý startuje na své riziko, jako kdyby jel sám. Pouze si nakonec řekneme, kdo to dal a kdo navíc za kratší dobu. Protože nebudou pro zúčastněné připraveny žádné ceny, nepředpokládáme nečestné praktiky. Zadání je jednoduché - kdo co nejdříve přejede republiku s projetím kontrolními body.
Přihlášení: je možné nejlépe do 9.7. na e-mail pavel.stork@seznam.cz, nebo na mobil 608346903. Případné otázky tamtéž.
Upozornění: za velmi nepříznivé předpovědi počasí po společné dohodě všech přihlášených možnost odložení akce o týden na 17 -19.7
Omezení: zákaz jízdy po těchto silnicích :
č.9 (Rumburk-Nový Bor-Česká Lípa-Doubí-Liběchov-Mělník-Neratovice)
č.3 (Mirošovice-Benešov-Votice-Miličín)
č.3 (Veselí nad Lužnicí-Budějovice-Kaplice-Dolní Dvořiště)
č.39 (Kamenný Újezd-Český Krumlov)
Toto omezení je nekontrolovatelné. Věříme v čestné jednání.
Tak co Vy na to?
Startovní listina:
Lucie Zvárová - Liberec
Pavel Štork - Koloběžky Hodkovice - Hodkovice n.M. (u Liberce)
Přemysl Ježek - Liberec
Milan Jelínek- SILVINI - Vlastibořice (u Turnova)
Václav Liška - Ultima K.lap Team - Praha
Václav Jun - Bezpedálů - Plzeň
Michal Trojan - Hodkovice n.M. (u Liberce)
Zdeněk Červenka - Polná (u Jihlavy)
Jiří Bouzek - Koloběžky Hodkovice - Dlouhý Most (u Liberce)
Matěj Kosnar - Koloběžky Český Ráj - Jablonec n. Nisou
Karel Krchňák - Týnec n. Sázavou
Pavel Kňákal - Tábor
Lukáš Šmahel - Strunkovice nad Blanicí (okres Prachatice)
Milan Čtvrtník - Provodov (u Zlína), ale spíš Plzeňák
Miloš Dvořák - Praha
PŘEDSTARTOVNÍ TETELENÍ
Nejdelší koloběžkový závod je tak blízko, že již zná i předpověď počasí. Vlídno, nehorko, nedeštivo, v noci chladněji a tma, kterou si lze při takovéto akci skutečně dosyta užít. Startovní listina je opět obohacena o nová jména a dokonce je přihlášená první statečná žena - Lucie Zvárová, která říká, že si to jde vyzkoušet a neví, co to s ní udělá. To ostatně neví nikdo, kdo odstartuje. Zdeněk Červenka má oproti loňsku nový závodní stroj a chce těžit ze zkušeností z minulého Přejezdu. Tato akce je jedna z hlavních na kterou se připravuje a jeho motem je : Svou kůži nedat zadarmo. Tak jako pro něj tak i pro další dva favority je Přejezd akcí důležitou, na kterou se velmi těší. Jsou jimi Milan Jelínek a Přemysl Ježek. Přemek očekává odvetu od Milana za Hodkovickou dvanáctihodinovku, ale každopádně jde do závodu s ambicí zvítězit a též plánem stlačit konečný čas pokud možno velmi znatelně pod 24 hod. Milan si podobné závazky nedává (alespoň nám o nich není známo), ale každopádně si chce Přejezd užít, protože hlásá, čím více kilometrů, čím větší zápřah, tím pro něj lépe. Ač překročil věkem šedesátku, je jedním z velkých favoritů. Je znám, že nepotřebuje příliš odpočívat a pokud by nemusel zastavovat na jídlo, jel by to snad nonstop. Lehký otazníček stále nechává viset Václav Liška. Přestože má velké zkušenosti s koloběžkovými dálavami, obává se, že by nemusel být použitelný pro nejbližší natáčení. My mu to ale nevěříme a je jasné, že kuje taktické pikle společně s Janem Vláškem, který sice odmítá být zapsán na startovní listinu, ale takováto akce mu jistě nedá spát a nechal se slyšet, že tato kilometráž za ideálních podmínek, tréninku a rozpoložení by se mohla dát zvládnout k 17ti hodinám. Václav Jun je jistě černým koněm. Vytrvalostňák, pro kterého je podobný závod výzvou, a který díky svým mnohým zkušenostem se určitě bude cpát do popředí výsledkové listiny. Maťej Kosnar pojede zřejmě jako jediný na menší koloběžce s podobnou velikostí kol jako loni Zdeňek Červenka. Jedná se o jezdce, který oproti výše jmenovaným naopak zkušenosti s takovým počtem kilometrů nemá, ale přesto chce jet na umístění a nejen závod absolvovat. Jiřímu Bouzkovi se v reportáži loňský Přejezd natolik zalíbil, že si řekl, že toto chce absolvovat a již od zimy plánuje nejlepší trasu. Je to jeden z jezdců, kteří nemají cíl stláčet čas co nejníže, ale, pro něž je výzva republiku vůbec přejet a do Vyššího Brodu se pokud možno dostat do nedělního odpoledne. Stejně tak se tváří Michal Trojan, Karel Krchňák a Pavel Kňákal. Avšak tito koloběžkový matadoři když už do Vyššího Brodu dojedou, tak je jistě i ten čas bude velmi zajímat. Zatím posledními přihlášenými jsou Lukáš Šmahel, který absolvoval již Přejezd č.1 a Milan Čtvrtník, pohodový koloběžkář, který chce lehce pokličkovat republikou, aby si projel svá známá místa a navíc to plánuje ujet nějak okolo 24 hodin. A Pavel Štork se cítí sebevědomě, protože loni zjistil, že se to ujet dá, zapomněl na útrapy a bolest a rád by též čas posunul ke 24 hodinám.
Chystáme on-line reportáž. Pokud se vše bude dařit jak si představujeme, každou lichou hodinu pošleme o každém odstartovaném závodníkovi údaje o ujetých kilometrech a čase stráveném na trati, popřípadě krátký komentář. Takže bude možné průběžně sledovat jak si kdo vede, anebo nevede. Stránku, kde bude probíhat on-line reportáž ještě upřesníme.
Buďme svorni a kupředu levá, trhni si...
Památeční netradiční vyšívané medaile pro letošní odvážné: