Tak tohle byl fakt zážitek. To se nám nahromadilo různých emocí. Máme toho plné hlavy i duše. A tím si (i dalším tázajícím) odpovídám na otázku proč to dělám a proč to děláme. Proč nechávám pršet na dřevo, místo abych ho nařezal, naštípal a nechal sušit na zimu. Proč nechávám rozestavěnou ložnici a raději stále spíme celá rodina v jedné posteli. Proč s manželkou o půlnoci diskutuji o formě vzájemného propojení účastníků závodu, místo abychom probírali zda ten šišatý nedofouknutý bazén vyrovnáme.
Když jede člověk na koloběžce 70 km, je to fajn vyjížďka a může z ní být dobrý, nebo špatný pocit. Když jede člověk na koloběžce 350 km je těch dobrých i špatných pocitů neúměrně mnoho. Neúměrně proto, že se nedá vynásobit onen pocit ze sedmdesátky pětkrát. Na tak dlouhé trati je to 24 hodin (jak to kdo zvládne rychle) sled neustálých různých vjemů, které mozek zapisuje velmi intenzivně. I teď dva dny po dokončení Přejezdu je moje hlava neustále částečně na trati a přehrává si okamžiky, které se vynořují a nad každým z nich se pozastavím a přehraji si ho jako by šlo o ten nejhezčí film. Jako třeba ten, kdy jsem bejčil v Kytlici do kopce s vědomím, že jsem si zřejmě kus zajel a protože jsem měl plán dát to do 24 hod, snažil jsem se čas dohnat. Když jsem míjel hospodu, viděl jsem, že na terase sedí Jirka Bouzek s Janou Kopeckou a dávají si obídek. Divili se co tam dělám (já také), neboť se domnívali, že jsou poslední. Co se týkalo najetých kilometrů, tak byli - měli 27, já 39. Ale v tu chvíli jsme to měli k cíli stejně daleko. Jejich pozvání, ať jdu na pivo jsem odmítl a dupal o to usilovněji. Prý pak čekali v každé hospodě, kdy se opět objevím. Nebo ten, kdy jsem do kopce u Kokořína předjížděl dva cyklisty - trampy. Anebo kdy jsem za Sedlčanama v bláhové naději odbočil ze silnice na stezku, že si to zkrátím a naženu pár zabloudivších kilometrů. Vyšlápl jsem pěšky několik ukrutných krpálů, kdy to vypadalo, že vystoupám až do hvězdnatého nebe a nakonec jsem zjistil, že jsem absolvoval opět navíc asi 5-10 km.
O dalších a dalších historkách vyprávěli v cíli i všichni ostatní. Další kolizi si neodpustil Milan Jelínek. V noci do Jelena narazil jezevec, který ovšem díky Jelenově síle odrazu byl odmrštěn, zatímco Jelen střet ustál. Když se mu podařilo nahmatat jezevcův puls, bez výčitek vražedným tempem pokračoval dál. Michal Trojan s Karlem Krchňákem si v půli trati v Týnci dali u Krchňáků ranní kávičku a koblížek a nebýt toho, že svítalo, zalezli by do připravených peřinek. Přemek Ježek byl tak dokonale připraven, že jeho doprovod mu v nočních hodinách na křižovatkách maloval šipky i s označením PP (Přejezd Přemek). Když to Lucie Zvárová po několika kilometrech pochopila, měla o navigaci postaráno. Též se zhrozila, když po absolvování 355km dorazila na cílovou benzinu ve Vyšším Brodě a ta před 10ti minutami zavřela. Její přítel a doprovod jí oznámil, že to nestihla a že to celé musí jet znovu. Nikdo netuší, jak to Lukáš Šmahel dokázal, že najel pouhých 340km. Holt dokonalá příprava se v tomto závodě vyplácí. Zato všichni víme, jak Matěj Kosnar najel 393 km. Z Budějovic do Vyššího Brodu to opravdu přes Lipno není zkratka. Pavel Kňákal byl skutečně nadšen z krásného výletu. Stihl prohlídku Prahy, potkat se s bratrancem, nechat se převézt přívozem a dokonce na jednom trhu si objednat žebřík i s dovozem až do domu. Milan Čtvrtník se bohužel nedostal ani na start, neboť je s bratrem cestou autem do Šluknova v Praze napálila šílená důchodkyně. Jestli to nebyla nějaká úmyslná sabotáž?! Neboť Milan byl považován za jednoho z favoritů. Že by až tak prestižním závodem Přejezd byl? Další z borců - Václav Liška - musel kvůli zdarvotním komplikacím skončit již ve Štětí, přestože též teoretické přípravě věnoval hodiny. Dokonce obvolával tamní domorodce toho kterého kraje a zjišťoval, která cesta bude pro jeho koloběžku nejoptimálnější. Ze solidárnosti s ním skončil i jeho spolujezdec Miloš Dvořák. Zdeněk Červenka absolvoval Přejezd bez doprovodu a přesto dokončil na druhém místě. Je vidět, když na to člověk má....Pro Václava Juna se naopak Přejezd stal zápasem s vlastní vůlí. Předstartovní pracovní tempo, stres a nevyspání se podepsalo na jeho vyčerpání. Jedna krize střídala druhou, půlhodinový noční spánek v příkopu (8 stupňů), kdy byl v kraťasech přikryt pouze koloběžkou a nemožnost pozřít ani tekutý gel, tedy hlaďák jako Plzeň, položily otázku : Dokončit?! Přejezd?? Jistěže dokončit !!! Jirka Bouzek s Janou Kopeckou pojali Přejezd jako jednu velkou reklamní akci. Zastavili se v mnohých hospodách (v každé kterou potkali?) a všude dělali reklamu. Se štamgasty si povídali o tom, co právě absolvují.
Po dokončení padly i věty, že se jedná o unikátní koloběžkový závod až celosvětového formátu, kde nezáleží pouze na rychlosti jízdy, ale i na spoustě dalších okolnostech jako je výběr trasy, počet zastávek, které pasáže projíždět v noci atd. Výborným nápadem se ukázaly SMS zprávy, které každou lichou hodinu propojily všechny zúčastněné a tak měl každý o každém přehled. Pro příští rok je návrh, že by si kdokoli, koho by Přejezd zajímal, mohl poslat své číslo a tyto SMS zprávy by mu přicházeli též. Velmi tak všichni děkujeme spojovatelce Šárce, která tuto funkci s vypětím dokonale zvládla.
Jaroslav Seifert napsal : Věřím, že hledat lidská slova je lepší než zabíjet a vraždit. Velmi s tím souhlasím a tak se snažím hledat to lidské a dělit se o to. Ač to tak nevypadá i tento závod je dělením se o to lidské. Nuže lidi - za rok.
Pro připomenutí, ochutnání a naladění, dostali jsme svolení ke zveřejnění zážitků účastníka Přejezdu, který odstartoval s předsevzetím nikoli vyhrát nad ostatními, nýbrž vyhrát sám nad sebou.
VÝSLEDKOVÁ LISTINA:
pořadí | jméno | čas ve Štětí | čas v Brandýse | čas v Týně | celkový čas |
1 | Milan Jelínek-Silvini | 6h 58min | 15h 45min | 21h 41min | |
2 | Zdeněk Červenka | 7h 03min | 16h 43min | 23h 14min | |
3 | Přemysl Ježek | 6h 41min | 17h 20min | 23h 41min | |
4 | Lukáš Šmahel | 7h 23min | 17h 30min | 24h 20min | |
5 | Pavel Štork | 8h 16min | 18h 04min | 25h 13min | |
6-7 | Michal Trojan | 4h 41min | 19h 18min | 27h 23min | |
6-7 | Karel Krchňák | 4h 41min | 19h 18min | 27h 23min | |
8 | Matěj Kosnar | 8h 16min | 19h 20min | 28h 23min | |
9 | Václav Jun | 5h 02min | 19h 50min | 30h 9min | |
10 | Pavel Kňákal | 6h 50min | 25h 45min | 34h 0min | |
11 | Lucie Zvárová | 9h 17min | 28h 54min | 36h 58min | |
12 | Jiří Bouzek | 10h 59min | 28h 41min | 37h 19min | |
13 | Jana Kopecká | 10h 59min | ukončila za Říčanama | ||
14 | Václav Liška | ukončil ve Štětí | |||
15 | Miloš Dvořák | ukončil ve Štětí | |||
16 | Milan Čtvrtník | neodstartoval (autonehoda v Praze při odjezdu na start) |
pořadí | jméno | počet km * | čas na trase * | průměr. Km/h * |
1 | Milan Jelínek-Silvini | 360 | 20h 20min | 17,7 |
2 | Zdeněk Červenka | 354,3 | 20,11 | 17,54 |
3 | Přemysl Ježek | 363,61 | 18,21 | 19,8 |
4 | Lukáš Šmahel | 339 | 21 | 16,15 |
5 | Pavel Štork | 384,64 | 20,39 | 18,62 |
6-7 | Michal Trojan | 363 | 21,14 | 17,6 |
6-7 | Karel Krchňák | 363 | 21,14 | 17,6 |
8 | Matěj Kosnar | 393 | 23,15 | 16,9 |
9 | Václav Jun | 388 | 22,01 | 16,74 |
10 | Pavel Kňákal | 381,6 | 25,4 | 14,8 |
11 | Lucie Zvárová | 354,6 | 22,01 | 16,5 |
12 | Jiří Bouzek | 361,83 | 25,5 | 14,19 |
13 | Jana Kopecká | 152 | ||
14 | Václav Liška | |||
15 | Miloš Dvořák | |||
16 | Milan Čtvrtník |
* Tyto údaje mohou být lehce zkreslené. Jedná se o hodnoty z tachometrů účastníků. |